سخن روز /
100 هزار تُن گندم توسط شبکه تعاونی‌های کردستان خریداری شد
1400/05/05

سنندج - ایرنا - مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون حدود 100 هزار تُن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی توسط شبکه تعاونی های روستایی خریداری شده است.

‍پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 68 مرکز فعال خرید گندم تضمینی گندم استان شامل 2 سیلوی مکانیزه و 66 انبار چند منظوره بوده که مربوط به شبکه تعاون روستایی است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌ قروه با 23 هزار تن است، اضافه کرد:  بیش از 50 درصد از گندم خریداری شده در استان تحویل مراکز خرید شبکه تعاون روستایی داده شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه  برداشت و خرید تضمینی گندم از 27 خرداد ماه سال جاری در استان آغاز شده است، گفت: 50 هزار تن از گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به مقاصد تعیین شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل شده و باقی مانده آن در مراکز و سیلو های شبکه تعاون روستایی نگهداری می شود.

برداشت و خرید تضمینی گندم از 27 خرداد ماه سال جاری در کردستان آغاز شده و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد.قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیر مفید 50 هزار ریال بوده که به هر میزان این محصول پاک تر باشد تا 511 هزار ریال قابل افزایش است.

 کردستان یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم معادل 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی معادل 12 درصد دارد.کردستان سه میلیون و 199 هزار راس دام سبک و سنگین، 13 میلیون قطعه انواع طیور و 257 هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 60 هزار تُن است.

تعداد مشاهده خبر179 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal