سخن روز /
خرید تضمینی انگور از باغداران
1400/06/23

پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی استان کردستان نیز به خبرنگار فارس گفت: با نزدیک شدن به زمان برداشت انگور، دلهره کشاورزان کردستانی از بابت قیمت پایین یا خریدار نداشتن محصولشان شروع می‌شود.

وی افزود: امسال با اقدامی که سازمان تعاون روستایی کردستان برای خرید توافقی انگور کرده خیال کشاورزانی که روز‌ها و ماه‌ها وقت و کلی هزینه پای تاکستان خود گذاشته‌اند تا حدودی راحت شده است.

اسکندری با اشاره به پراکنش شبکه تعاون روستایی در سطح استان کردستان گفت: هدف از خرید تضمینی، توافقی و حمایتی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خریدو فروش محصولات کشاورزی در بازار نامتعارف است تا درنهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: هر زمان که محصولات کشاورزی کشاورزان کردستانی که دست‌رنج چند ساله آنان محسوب می‌شود توسط واسطه‌ها و دلالان موجود در بازار به قیمت‌های غیرواقعی و بسیار پایین‌تر از قیمت بازار خریداری می‌شود، اتحادیه‌های تعاون روستایی جهت جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان پای‌کار می‌آیند.

حمایت دولت از باغداران

اسکندری بابیان اینکه تعاون روستایی در قالب خرید تضمینی و یا مباشر خرید تضمینی و حمایتی و با پشتیبانی دولت اقدام به خرید محصولات کشاورزان می‌کند، بیان کرد: با این کار کشاورزان دیگر دغدغه فروش محصولات خود را ندارند و در این راستا شبکه تعاون روستایی باقابلیت‌ها و پتانسیل‌ها زیادی که دارد می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به‌ویژه در جوامع روستایی ایفاء کند.

وی بیان کرد: خرید توافقی این محصول برای حمایت از بهره‌برداران انجام می‌شود و جامعه هدف سازمان تعاون روستایی کردستان، اعضای شرکت‌های تعاونی و تمامی تولیدکنندگان انگور سیاه این استان هستند.

تعداد مشاهده خبر130 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal